W okresie świątecznych zakupów Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) rozpoczyna kampanię informacyjną mającą na celu zwrócenie uwagi konsumentów na ryzyko związane z usługą „kup teraz, zapłać później”. W obliczu licznych promocji i zjawiska zakupowego szaleństwa, instytucja apeluje o rozwagę i analizę swoich możliwości finansowych. Wysoka popularność tego typu płatności w Polsce może prowadzić do niekontrolowanego zadłużenia, co zwraca uwagę prezesa UOKiK, Tomasza Chróstnego.
Współczesne zakupy online umożliwiają wygodę i ułatwienia, które przyciągają coraz większą liczbę konsumentów do korzystania z modeli odroczonych płatności. Rozwiązanie to, obok korzyści, niesie również szereg potencjalnych zagrożeń. UOKiK podkreśla, że zakup produktów z opcją późniejszej zapłaty może powodować nieświadome zaciąganie zobowiązań, prowadząc w rezultacie do trudności finansowych. Prezes UOKiK zastrzega, że kluczowym celem kampanii jest pomoc konsumentom w uniknięciu pułapek kredytowych i zachęcenie do kontrolowania własnych wydatków.
Kampania „Sprawdź, czy Cię stać!” ma na celu przede wszystkim edukację konsumentów. W jej ramach przygotowano spoty radiowe, telewizyjne oraz materiały graficzne, które informują o konsekwencjach korzystania z odroczonych płatności. Uczestnictwo w kampanii zadeklarowało już ponad 60 partnerów, a materiały mają być szeroko dostępne w mediach i przestrzeni publicznej. UOKiK zaprasza wszystkich zainteresowanych do włączenia się w akcję i do odwiedzenia dedykowanej strony, aby pobrać i udostępnić materiały informacyjne.
Źródło: Policja Olecko
Oceń: Kampania UOKiK ostrzega przed pułapką odroczonych płatności
Zobacz Także